tisdag 31 augusti 2010

Oj, vad en vecka går fort!

Då har det redan gått en vecka sen sist jag skrev. Vad har då hänt?
-Jo, i ...
Tisdags: Var jag och Dottern på IKEA. Hitta inte sådär jättemycket men det blir alltid lite små saker. Dottern köpte två bänkar/ hyllor som hon ska ha istället för bokhyllan. Det blev snyggt... eller blir snyggt när hon väl blir färdig städad. Städa och hålla iordning är inte riktigt hennes bästa sida. Men hon är bra på mycket annat. Jag var nog inte så ordningsam när jag var i den åldern.
Onsdag: Promenera på fm och sen jobba kväll.
Torsdag: Kände mig trött och lite sleten, tvätta och cykla Hommentorparundan.
Fredag: Röjde lite hemma sen åkte jag och Mor in till staden. Luncha med Mor och Sonen, handla, förberedde maten som jag skulle bjuda på lördagen. Mannen var på lottdragning. Fredagsmys med Doobidoo, popcorn och Loka.
Lördag: jobba delad tur och sen en runda på kalas hos familjen Jönsson.
Söndag: Jobba, tvätta och slappa.
Måndag: Jobba , promenad med Dottern.

Vägde mig i måndags och det blev ett litet minus på 0,2 kg. Bättre lite än inget alls eller plus. En andledning kan vara att det blev ingen promenad på tre dag på rad. INTE BRA!!! Men det känns bra och jag känner inte mig så värst sötsugen. Till helgen blir det lite partaj. Fredag tjejkväll= god mat och dricka
Lördag helstekt gris på gården= god mat och dricka. Så blir det minus på måndag blir jag glatt överraskad.

Ibland undrar jag hur ärliga människor är i sin omgivning. Vad tycker dom om mig och vill dom umgås med mig. Tvivlar på det ibland. Hur ofta kommer någon med förslag om man ska göra något eller bara träffas. Känns som det är alltid en annan som tar tag i det. Men nu är det slut med det! Vill folk umgås med mig så får banne mig dom också komma med förslag för annars slutar jag också.
Man är kanske inne i en höstdepresion. Men så känner jag det nu.
Ja,ja det går väl över med tiden.
Ha det bra!

Inga kommentarer: